George Steiner despreza a lingua galega

Cuestións sobre o idioma dos nosos pais (significado de palabras, normativización, reintegracionismo, etc.).
xestor
Registado: terça, 04 jan 2005, 19:34

Mensagempor xestor » segunda, 15 set 2008, 10:49

Imaxino que moitos de vós non estades ao tanto da última polémica a conta dos desprezos que sufre a nosa lingua por parte de certos intelectuais.

Velaquí vos vai un interesante artigo para que vos poñades ao día:

http://www.galizacig.com/avantar/opinio ... ura-galega

mariab
Registado: quinta, 04 jan 2007, 10:49

Mensagempor mariab » segunda, 15 set 2008, 14:57

Sobre o galego demostrou cando menos ignorancia sobre a nosa tradición literaria (considera que o galego, ao contrario que o catalán, non é unha lingua importante).
Cito:
¡Pero no me compare el catalán con el gallego! El catalán es un idioma importante, con una literatura impresionante. Pero el gallego ¿por qué ha de ser obligatorio en una universidad?
Mais, penso que máis graves son as referencias ao vasco, parécense demasiado ao racismo:
Dixo:
"No lo sé. Ese idioma (o vasco) tan misterioso es muy raro, muy poderoso. Quizá por eso a alguna de esa gente le resulta tan imposible aceptar el mundo exterior. Pero no estoy seguro de nada. De lo que sí que no tengo dudas es de que es un problema gravísimo"

Mima, estabelece xerarquias entre linguas segundo misteriosos criterios, o que lle parece válido para un idioma, xa non se lle resulta tanto para outro. Eu pregunto, se a literatura galega é tan insignificante, por que tantos cataláns escribiron no noso idioma na Idade Media?

cachafeiro
Socio/a
Socio/a
Registado: sábado, 29 mar 2008, 01:44

Mensagempor cachafeiro » segunda, 15 set 2008, 19:19

ENTREVISTA George Steiner
"Yo intento fracasar mejor"

El País semanal

A sus casi ochenta años ha logrado escandalizar a sus colegas con las experiencias sexuales que relata en su último libro. Una lúcida mirada de un gran filósofo, crítico literario y ensayista, premio Príncipe de Asturias en 2001.

........................................

Fragmento de la entrevista del 24/8/2008

Qué panorama:
Es muy fácil sentarse aquí, en esta habitación, y decir: ?¡El racismo es horrible!?. Pero pregúnteme lo mismo si se traslada a vivir a la casa de al lado una familia jamaicana que tiene seis hijos y escuchan reggae y rock and roll todo el día. O cuando mi asesor venga a casa y me diga que desde que se mudó a mi lado la familia jamaicana el valor de mi propiedad ha caído en picado. ¡Pregúnteme entonces! En todos nosotros, en nuestros hijos, y por mantener nuestra comodidad, nuestra supervivencia, si rascas un poco, aparecen muchas zonas oscuras. No lo olvide. Mire el problema vasco. ¡Cuánto me equivoqué con este tema! Cuando el asunto del IRA estaba llegando a su fin, publiqué un artículo considerando que con ETA pasaría lo mismo. Y no, ETA sigue matando.

¿Qué pasa? ¿Cuál es su opinión?:
No lo sé. Ese idioma tan misterioso es muy raro, muy poderoso. Quizá por eso a alguna de esa gente le resulta tan imposible aceptar el mundo exterior. Pero no estoy seguro de nada. De lo que sí que no tengo dudas es de que es un problema gravísimo.

¿Insinúa que el idioma es la raíz del problema?:
Quizá. Pero, cambiando de tema, me han dicho que hay una universidad en España en la que es obligatorio hablar en gallego.

Igual que es obligatorio en Cataluña compartir el catalán con el castellano: ¡Pero no me compare el catalán con el gallego! El catalán es un idioma importante, con una literatura impresionante. Pero el gallego ¿por qué ha de ser obligatorio en una universidad?

Porque dicen que es una parte esencial de su identidad: Pero eso significa que vamos a seguir dividiéndonos en pequeños grupos regionales, y eso despierta el odio étnico, como el que existe en los Balcanes. ¡Fíjese también en lo que está ocurriendo en Bélgica!

En España también hay nacionalismos muy potentes, y en algunos de ellos, como en el vasco o en el catalán, hay fuerzas queriendo independizarse de España:
Yo vivo en cuatro idiomas, escribo y pienso en cuatro idiomas, sueño y hago el amor en distintos idiomas. Así que no soy la persona más adecuada a la que preguntar por los nacionalismos.

........................................

Bo, que queren que lles diga, moito mais non hai para opinar.
Quizas podamos alegar que os anos alteráronlle a lucidez....
Ou tal ves, Rolalìa, Curros, Pondal, Padre Sarmiento, Castelao,
Pimentel, Cabanillas, Montenegro, Manuel Marìa, Cunqueiro, Celso Emilio e centos de etceteras, non eran galegos.
Penso que vaise moito do pico .

Alexandra Cachafeiro Camiña

mariab

Mensagempor mariab » sexta, 19 set 2008, 11:10

Steiner pede desculpas ao PEN Club de Galicia polo seu "comentario irreflexivo".
http://www.lavozdegalicia.es/galicia/20 ... 507744.htm

Eu considero as súas desculpas positivas, non porque as considere sinceras, senón porque demostran que insultar un idioma como el fixo xa non entran dentro da normalidade, como acontecía hai algunhas décadas.

Un saúdo a tod@s

bershky
Registado: quarta, 18 jan 2006, 10:39

Mensagempor bershky » sexta, 19 set 2008, 20:49

Ola mariab.
Fíxate ti, que eu, tanta petulancia lle atopo na primeira entrevista, como agora nas desculpas.

Chauvinistas? A etiqueta, coido, digna del , pegóunola os case 3 millóns de galegos, e isto sen coñecemento de causa. Eu son galega, protexo a miña fala, amo a miña terra, sinto benquerencia pola miña xente, e se podo ampároos, mais endexamais, considerei o miña cultura superior ás demais, que è ben diferente a dicir ─ ámoa por enriba de tódalas outras. Revindico pra miña Terra iguais dereitos culturais, como calquera outra etnia debe de ter. Quero vivir, soñar, pensar, escribir e facelo amor, ceibemente na miña lingua ? O galego ?, ou na que me pete, exactamente como fai o señor George Steiner. U-lo chauvinismo?

http://www.elpais.com/articulo/portada/ ... spor_5/Tes

Encontro do xornalista Juan Cruz co señor George Steiner.

¿Insinúa que el idioma es la raíz del problema?
Quizá. Pero, cambiando de tema, me han dicho que hay una universidad en España en la que es obligatorio hablar en gallego.

─Alude a unha Universidade en España [ sin nomealo lugar concreto, sen dúbida, restándolle importancia a gran cidade galega ], onde è obriga falalo galego, vale dicir, que ata ignora que en España existe unha comunidade autónoma chamada Galiza, cunha identidade colectiva, lingüistica e cultural de seu. Unha etnia, cunha cultura è lingua diferenciada do resto do estado español─

De eso, de hacer el amor en varios idiomas, habla usted también en su libro. Por eso defino la traducción simultánea como un orgasmo. Estoy muy orgulloso de esta idea. Es divertida y quizá lleve a un mejor entendimiento de la situación.
El orgasmo compartido es raro. Normalmente, la mujer simula tener un orgasmo al mismo tiempo que el hombre. Son demasiado generosas. Pero cuando ocurre ese orgasmo simultáneo es verdaderamente un milagro.

─Mulleres xenenosas que finxen orgasmo? Outra vaca no millo ! Aludirá os orgasmos de pago, digo eu?─
Este home, non sei! mais concretamente neste asunto, poide que acarrexe un trauma do carallo revirado.

Uns dos termos máis fermosos no DRAG : CEIBE
Berhsky

mariab

Mensagempor mariab » terça, 23 set 2008, 21:07

Ola Berhsky, estou 100% de acordo contigo e de feito reparaches en matices que eu pasei por alto.
As súas desculpas parecen un pouco "pido perdón, pero tiña toda a razón.

Un saúdo

Voltar para “Lingua galega”

Quem está ligado:

Utilizadores neste fórum: Nenhum utilizador registado e 2 visitantes